شورای راهبردی آنلاین: دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که برای شرکت در نشست سالانه «اجلاس دولتهای جهان» به امارات متحده عربی سفر کرده، با آقای شیخ عبدالله بن زاید، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه امارات ملاقات کرد.
در این دیدار ابعاد مختلف روابط بین دو کشور و فرصتهای وسیع همکاری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
تقویت همکاریهای دوجانبه در حوزههای گوناگون به ویژه در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر، محیط زیست، گردشگری، سرمایهگذاری مشترک در پروژههای زیرساختی و موثر در کریدور شمال – جنوب و همکاری مشترک در توسعه منطقه مکران و همکاریهای علمی و دانشگاهی، از جمله موضوعات مورد گفتگو و تاکید طرفین بود.
طرفین همچنین از تداوم رایزنیهای سیاسی دوجانبه و منطقهای استقبال نمودند.
صبح امروز دکتر خرازی در اجلاس دولتهای جهانی پیرامون تاثیر هوش مصنوعی بر آینده حکمرانی سخنرانی نمود.
همچنین آقای انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی در ملاقات جداگانهای با دکتر خرازی بر ضرورت ارتقای همکاریهای اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
0 Comments